Ligier je francouzský automobilový výrobce, založený bývalým závodníkem a ragbistou Guy Ligierem. Společnost vstoupila na trh vozem Ligier JS2, silničním závodním automobilem s šestiválcem Maserati, který poháněl i Citroën SM. JS2 byl považován za výborně navržené auto s dobrým poměrem hmotnosti a výkonu. Zajímavé je, že poslední verze Citroënu SM byla vyráběna v továrně Ligieru ve francouzském Vichy. Energetická krize v roce 1973 zapříčinila konec výroby JS2 a Ligier změnil své zaměření na mikrovozy, např. Ligier JS6 s mopedovým motorkem. Dnešní Ligier patří společnosti Piaggio.
Andrea de Cesaris řídí monopost JS23 ve velké ceně USA 1984. Ligier je známý především pro svou účast v závodech F1 v letech 1976-1996. V roce 1976 vstoupil do seriálu s dvanáctiválcem Matra, se kterým roku 1977 dokázal Jacques Laffite vyhrát velkou cenu Švédska. Toto vítězství je považováno za první čistě francouzské vítězství ve Formuli 1. Roku 1979 Ligier ukončil spolupráci s Matrou a vyvinul nový vůz s motorem Cosworth, Ligier JS11. S tímto vozem vyhrál Laffite první dva závody šampionátu. Posléze však Williams a Ferrari nasadili nové, aerodynamicky upravené vozy a zbytek sezóny již nebyl pro Ligier tak úspěšný. JS11 a jeho následovníci učinili z Ligier jednu z nejúspěšnějších stájí počátku osmdesátých let. Ovšem ačkoli byl tým sponzorován významnými společnostmi jako je Talbot, SEITA, nebo Francaise des Jeux, jeho sláva začala upadat už roku 1982. V roce 1985 se sice podařil menší comeback díky turbo motoru od Renaultu, ale do předních pozic se stáj už nikdy nedostala. Když pak Renault v roce 1986 opustil prostředí sportu, Ligier se ocitl bez stálého dodavatele motorů. Postupně se tak u něj vystřídaly krátkodobé spolupráce s výrobci Alfa Romeo, Megatron, Judd, Ford, Lamborghini a Mugen-Honda.
Poslední vůz Ligieru JS43, se kterým Olivier Panis dokázal roku 1996 vyhrát velkou cenu Monaka. Během posledních let své existence měl Ligier velice malou podporu fanoušků a finanční problémy. Paradoxně byl Ligier v této době úspěšnější než v letech minulých. To se přisuzuje zejména talentu aerodynamika Franka Dernieho, vývojáře slavného Williamse Alana Jonese, který pravidelně porážel Ligier v sedmdesátých letech. Samotný majitel Guy Ligier se ke konci soustředil spíš na svůj osobní profit než na úspěch celého týmu. Byl také známý svými divokými cholerickými výbuchy a aspoň tím tak výrazně přispěl k charakteru dnešní F1. Po další nepovedené sezoně 1992, kdy se Ligieru nedařilo i přesto, že jezdil na stejném motoru jako tehdy dominantní Williams, Guy Ligier prodal stáj Cyrilu de Rouvremu. V dalších čtyřech letech pak dosáhl osmi pódiových umístění, což ostře kontrastuje s neschopností obsadit stupně vítězů v letech 1987-1992. Monopost JS43 s motorem Mugen-Honda se v roce 1996 ukázal jako solidní vůz, téměř srovnatelný s novými Williamsy. Olivieru Panisovi se s ním dokonce podařilo dosáhnout vítězství ve velké ceně Monaka, ačkoli šlo o závod kde pouze čtyři vozy dokončily plnou vzdálenost. Po této sezoně byl tým prodán Alainu Prostovi a pro sezonu 1997 se tak přejmenoval na Prost Grand Prix. Ač byla stáj výrazně sponzorována mnoha francouzskými společnostmi, nedokázala se výrazně prosadit. Tým tradičně používal čísla 25 a 26. V roce 2005 se Ligier vrátil na trh s „gentlemanským“ vozem, sportovním prototypem JS49.
Současnost
V České a Slovenské republice je firma Ligier od roku 2014 zastoupená modely vozů od 15 let a kategorií vozů pro profesionální využití, Ligier Professional. Kategorii vozů od 15 let zastupují modely Ligier JS50, JS50L a JS60. Vozy Ligier jsou kombinací elegantního a sportovního designu, proto jsou velmi oblíbené mezi teenagery.
Užitkové vozy Ligier Professional jsou v dlouhém a krátkém šasi (L1 a L3) s modely Flex a Be Sun. V naftovém i elektrickém provedení. Opět jsou i pro patnáctileté nebo s řidičským průkazem AM (moped).
Firma Ligier se v současné době zabývá i vývojem dopravních prostředků bez řidiče. Elektromobil s označením EZ10. Na projektu se podílí s firmami Easy Mile a Robotics.
Novinky
Nový 100% elektrický Ligier Myli R.EBEL!
Nový 100% elektrický Ligier Myli R.EBEL! Dojezd až 192km
Čti více
Nový 100% elektrický Ligier Myli R.EBEL!
Nový 100% elektrický Ligier Myli R.EBEL! Dojezd až 192km
Čti více
AKCE!!!! Alu kola R15 + zimní pneu
Nyní Vám přinášíme akční nabídku na ALU kola se zimním obutím na vozidla Ligier a Microcar .
V...
Čti více
Nové SUV Ligier JS60 Sport Ultimate!
Nový Ligier JS60 Sport Ultimate s karosérií SUV. 100% SUV, 100% LIGIER, nový JS60 vyniká elegan...
Čti více
Novinky ve vozech Ligier a Microcar
S Apple Carplay nebo Android Auto můžete zažít maximální komfort ve svém mopedu!
✅ Váš hlas v...
Čti více
Archiv novinek
Modely
Ligier
JS 50 / JS 50L
Užitkové vozy
Flex / Be Sun
Microcar
M.GO / DUE
Zobrazit konfigurátor
Kdo jezdí v naší káře?
Zobrazit kompletní galerii Kdo jezdí v naší káře
Technologie a Bezpečnost
Vysoce kvalitní výroba
Slitinový monoblok karoserie, který zaručuje posádce automobilu vysokou úroveň bezpečnosti ověřenou také testy Euro NCAP, vyrábí nové, vysoce výkonné automatické svářecí stroje.
Moderní technologie
Výrobní továrna Ligier, rozkládající se na ploše 19 000 m2 na okraji města Vichy v Auvergne, si vyžádala nemalé investice přesahující 28 milionů eur za montáže speciálních linek a rozšíření budov. Díky tomu tak opouští továrnu 50 nových vozů denně.
Precizní zpracování
Obráběné a řezané díly karoserie jsou vyráběny na automatických linkách s nejvyšší precizností a přesností.
Technologie IXO tech
Technologie Ixotech byla navržena automobilkou Ligier pro její novou generaci vozů. Tento inovativní výrobní proces si vyžádal instalaci speciálních montážních linek, které kladou důraz na nejmodernější výrobní techniky.
Bezpečí na prvním místě
Ligier promýšlí do nejmenších detailů výrobu svých vozů, aby zajistil aktivní a pasivní bezpečnost řidiče a spolujezdce.
Virtuální testování
Automobily Ligier s technologií IXO byly podrobeny crash testům prováděnými za pomoci testovacích figurín. Během celého vývoje provádějí inženýři také virtuální crash testy, které slouží k rozvoji klíčových komponentů pro zajištění co nejvyšší bezpečnosti uživatelů těchto vozů.
Crash testy
Soubor těchto simulačních technik umožňuje automobilce Ligier nabídnout inteligentní a komplexní systém zabezpečení s maximální možnou šancí na přežití v případě nárazu.
Bezpečnostní prvky
Karoserie zajišťuje velkou pevnost a odolnost vůči nárazu. Vysoký účinek brzdění. Dokonalé přilnutí k vozovce. Velmi účinné bezpečnostní pásy. Vysoce odolná a pevná střecha. Parkovací senzory. Airbagy.
Servis Ligier
Rychlá doprava náhradních dílů
Veškeré náhradní díly jsou importovány přímo z výrobní továrny ve Francii
Tam se na 4 500 metrech čtverečních nachází sklad s 25 000 náhradními díly
Dostupnost náhradních dílů je zaručena témeř okamžitě, dopravovány jsou letecky
Váš automobil tak bude opraven vždy v rekordně krátkém termínu
Šetrnost k životnímu prostředí
Ligier chrání naší planetu, proto se spojil s výrobcem motorů Lombardini
Vznikl tichý ekologický motor DCI Tronic Common Rail s elektronickým vstřikováním
Motor má spotřebu pouhých 2,5l na 100km a produkuje jen velmi malé množství CO2
Ligier je zařazen do kategorie A, je tedy vozem nejméně znečišťujícím ovzduší
Závazek jedné značky
Nic není náhoda. Přes 50 000 najetých km na různých silnicích, za různého počasí
Vozidla testují zkušení jezdci a součástky jsou dokonale proveřovány zátěžovými testy
Díky tomu Ligier nejen používá, ale i neustále vyvíjí nové inovační technologie
Tento systém získávání informací a testování umožňuje neustálý růst
O nás
Již od roku 1991 se naše společnost zabývá obchodováním s automobily všech značek na českém trhu. Od roku 2012 se věnujeme novému segmentu v oblasti automobilového průmyslu - mopedovým vozidlům, jako je značka Aixam. V roce 2014 jsme se stali výhradními distributory mopedových vozů francouzské značky Ligier a Microcar pro Českou a Slovenskou republiku. Vozy Ligier jsou kombinací elegantního a sportovního designu, proto jsou velmi oblíbené mezi teenagery. Microcar klade důraz na praktičnost a variabilitu, zde si nachází své i senioři, kteří se rádi a pohodlně dostávají nejen na nákupy.